چالش های پیش رو برای کشت ذرت

وقتی شما ذرت کشت میکنید ، هر فصل یک مسابقه برای تولید محصول بهتر است . زمانی شما میتوانید در این میدان نبرد پیروز باشید که هر فصل بتوانید بهتر از فصل پیش ، آب و مواد مغزی مورد نیاز ذرت را کنترل کنید.کشت ذرت بشدت تحت تاثیر سه عامل تابش خورشید ، آب و مواد مغزی است . بطور معمول شما تابش خورشید را براحتی میتوانید دریافت کنید پس چالش اصلی شما کنترل کردن آب و مواد مغزی میباشد.

سیستم های آبیاری سنتی مثل جوی پشته ای یا غیره در گذشته روش های کارآمدی بودند اما با بررسی های بیشتر مشخص میشد که در اکثر مواقع یکنواختی آبیاری بسیار کم بود. برای مثال ابتدای مزرعه بیش از نیاز روزانه خودش آب دریافت میکرد و انتهای مزرعه بسیار کمتر از آن چیزی که باید دریافت میکرد را دریافت میکرد. در کشاورزی باید دقت کنید دقیقا همان مقدار که گیاه شما به آن نیاز دارد باید به آب برسانید ، نه بیشتر و نه کمتر.

کاشت ذرت

همچنین از دیگر مشکلاتی که آبیاری های سنتی به همراه داشتند شستن مواد مغزی از زمین بود. بعد از گذشت دو یا سه فصل زراعی مشاهده میشد که کیفیت محصول بشدت افت کرده در صورتی که میزان آب دریافتی زمین تغییر نکرده بود. بلکه خاک بشدت از نظر مواد مغزی ضعیف شده بود. بطوریکه دیگر نمیتوانست نیاز های گیاه را تامین کند.

برای یک آبیای یکنواخت و مناسب میتوانید از سیستم های آبیاری هوشمند استفاده کنید .

آبیاری دقیق چگونه کمک میکند ؟

آبیاری دقیق با توجه به هر مرحله از رشد گیاه و کمک به شما در کنترل مقدار نیاز آب گیاه تنظیم میشود. این اجازه را به شما میدهد که آب را درست در منطقه توسعه ریشه ی گیاه بفرستید تا از اولا از شسته شدن مواد مغزی جلوگیری کند ، ثانیا از رشد گیاهان ناخواسته و علف های هرز جلوگیری کند و سوما آب بصورت یکنواخت در مزرعه پخش شود تا تمام محصولات بصورت یکسان رشد کنند. همچنین شما میتوانید بوسیله آبیاری دقیق کود هارا به مزرعه ی خود تزریق کنید تا موجب افزایش عملکرد کشت خودتان بشوید.

بنابراین هرکجا که هستید ، اگر برایتان رشد یک محصول با کیفیت و بدست آوردن سود بیشتر اهمیت دارد دست روی دست نگذارید!

آبیاری ذرت

چند نکته در ارتباط با آبیاری قطره ای و کشت ذرت

1. آبیاری سطحی یا زیرسطحی؟

آبیاری زیرسطحی برای زمین های بزرگ کشت ذرت مناسب ترند. هرچند در مقایسه با آبیاری سطحی از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار هستند اما هزینه های طراحی و  نصب بیشتری دارند. همچنین نیازمند بازرسی و نگهداری هستند. در مقایسه با آبیاری سطحی میشود گفت آبیاری زیر سطحی حرفه ای تر و بروز تر است. اما همانطور که گفته شد اگر شما جزو کشاورزان با زمین کوچک یا متوسط هستید توصیه میکنیم تا از آبیاری سطحی استفاده کنید.

2. در مناطقی که باران زیاد هست هم آبیاری قطره ای کمک میکند؟

قطعا وجود باران یک مزیت بسیار بزرگ برای هر زمین کشاورزی است . اما همیشه باران برای آبیاری مناسب نیست. در خاک هایی که خاصیت شنی دارند آب باران خیلی سریع نفوذ میکند و به همین دلیل زمانی کمی در اختیار گیاه قرار میگیرد . برای استفاده گیاه بهترین گزینه این است که محیط توسعه ریشه گیاه خیس بماند.

همچین آبیاری قطره ای یک سیستم برای تحویل مواد مغزی به گیاه هم هست . و همچنین خیلی وقت ها باران باعث هدر رفتن کود های شما میشود. پس کود های خودتان در زمان باران مصرف نکنید چراکه باعث شستن شدن توسط باران میشود و کارایی لازم را ندارد.

3. اگر زمین من مسطح نیست باز هم میتوانم از آبیاری قطره ای استفاده کنم؟

آبیاری قطره ای قابلیت اجرا شدن در تمام زمین ها رادارد. اگر زمین شما دارای پستی بلندی های زیادی است اصلا لازم نیست نگران باشید! با استفاده از شیر های تخلیه فشار و طراحی مناسب براحتی میتوانید از آبیاری قطره ای بهره ببرید.