مقدمه

اگر به تازگی باغ یا گلخانه خود را تاسیس کرده‎اید و خواهان به دست آوردن اطلاعاتی درباره نوار آبیاری قطره ای ، مزایای استفاده از آن و موارد مصرفش هستید. با ما همراه باشید. در ادامه با جزئیات بیشتری به این محصول کاربردی و کارآمد در حوزه کاشت و برداشت گیاهان مختلف می‎پردازیم.

نوار آبیاری قطره ای چیست؟

احتمالا در ابتدا می‎خواهید با این نوار آشنا شوید و بدانید دقیقا به چه صورت کار کرده و چه کاربردهایی دارد. در آغاز باید گفت آبیاری بیش از اندازه محصولات گیاهی می‎تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی برای گیاهان شود. به همین خاطر، طراحان اقدام به عرضه و تولید این نوارهای مخصوص آبیاری به صورت قطره‎ ای کرده ‎اند. تا پاسخگوی نیازهای کشاورزان و افراد علاقه‌‎مند به کشت گیاهان باشند. شما می‎توانید از این نوار آبیاری استفاده کرده و باغ و گلخانه‎تان را به صورت مداوم و با روشی به‎‌صرفه آبیاری کنید.

نوار تیپ آبیاری

عملکرد این نوار آبیاری، مشابه یک شلنگ خیس اما قابل اطمینا‌ن‎تر و کنترل شده‎‌تر‎ است. این نوار از طریق قطرات کم آب، خاک را خیس کرده و بدین طریق به آبیاری گیاهان مختلف کمک می‎کند. اندازه‎های موجود از این نوار آبیاری در بازارهای فروش بسیار متفاوت است. شما به راحتی می‎توانید متناسب با حیاط، باغ و گلخانه خود از این نوارهای آبیاری در سایزهای مختلف استفاده کنید. در ضمن، دوام این نوارها بسیار زیاد است و سالیان سال پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. برخی از این نوارها زیر خاک و برخی دیگر روی خاک کار می‎شوند، که این مسئله به نوع گیاهان و اندازه زمین زراعی شما ارتباط مستقیمی دارد.

مزایای استفاده از نوار آبیاری قطره ای

اگر بخواهیم به مزایای استفاده از روش آبیاری با استفاده از نوار آبیاری قطره ای اشاراتی داشته باشیم، می‎توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

  • کنترل میزان آب مصرفی: شما از طریق اين روش آبیاری کنترل زیادی بر میزان آبیاری خواهید داشت. و هنگامی که میزان آب مورد نیاز گیاه کنترل می‎شود، از آبیاری بیش از اندازه گیاهان نیز کاسته می‎شود.
  • کاهش علف‎ها و گیاهان هرز موجود در زرمین زراعی، باغ و گلخانه: عدم آبیاری قسمت‎هایی از زمین که بدون گیاه هستند باعث خشکی زمین و در نتیجه عدم رشد گیاهان هرز می‎شود.
  • صرفه‎‌جویی در پول، آب و زمان: این شیوه آبیاری نه تنها به صرفه‎جویی آب مصرفی شما کمک می‎کند. بلکه از هدر رفت انرژی و زمان شما را هم جلوگیری می‎کند.
  • خرید نوار تیپ

نوار آبیاری قطر‎ه‎ ای چگونه باعث افزایش رشد گیاهان می‎شود؟

شما می‎توانید از نوار مخصوص آبیاری قطره ‎ای برای آبیاری گیاهان خود در مزارع کشت و برداشت بزرگ خود، گلخانه‎های کوچک، یا زمین‎های زراعی و باغ‎های بزرگتان استفاده کنید.

در واقع، این نوار آبیاری از طریق کنترل فرآیند آبیاری گیاهان به افزایش رشد آنها کمک می‎کند. از آنجایی که این روش آبیاری فواید دیگری همچون کاهش بیماری گیاهان و کم شدن علف‎های هرز موجود در دور و بر گیاهان دارد. در درازمدت به تکثیر و رشد بیشتر گیاهان منجر می‎شود.

جمع ‎بندی نوار آبیاری قطره ای چگونه باعث افزایش رشد گیاهان می‎شود؟

در آخر، حتما قبل از استفاده از روش آبیاری به کمک نوار آبیاری قطره ای موارد ذکر شده را در نظر گرفته و سپس متناسب با این موارد نسبت به استفاده یا عدم استفاده از این روش تصمیم‌‎گیری کنید.